Teatertorsdag

Idag har jag prövat på yoga med en kompis…

Det var ju något nytt, jag insåg att jag kanska inte är så där vig och smidig som jag tror, hehe. men det var i alla fall roligt att testa det lite. 

 Bild från idag
 
 
I am that kind of cute when I do yoga....
 

Efter det så ringde en kompis och frågade om jag ville följa med och se en teater, för de hade en biljett över. Det ville jag så klart, fast jag inte ens visste vilken pjäs det var. 

Så jag åkte in till stan och träffade dem vid Östermalmstorg. Därifrån gick vi till Dramaten, Elverket.  Pjäsen som vi skulle se hette Liv Strömquist tänker på dig. Jag hade inga som helst förväntningar innan för jag visste ju inget om den, jag tyckte bara att det var kul att få vara där. 

 
 

 

När pjäsen väl började så blev jag lite nervös, för det var bara fyra personer på den lilla scenen. Jag vet inte varför men jag blir alltid nervös när jag kollar på teater för att skådespelarna ska göra fel eller för att något ska hända och speciellt när det är en ganska liten föreställning att de ska ta upp någon från publiken.

Hur som helst, nästan på en gång när de började så fick de oss i publiken att skratta. Jag tror man kan säga att pjäsen handlade om könsroller. Den var baserad på Liv Strömquist tankar och serier. De tog upp diverse kända personer och deras relationer och jämförde och gestaltade. Det fanns inte direkt någon början-handling-slut med huvudpersoner eller så, utan det var mer olika situationer och händelser men med en tydlig röd tråd genom det hela. Det egentligen ganska seriösa ämnet tolkades med en massa humor och publiken skrattade högt genom nästan hela föreställningen, det var svårt att inte ryckas med av glädjen som man kände från skådespelarna. 

Jag tycker det är häftig att det går att förmedla så mycket känslor genom skådespel, hur någon kan gå in så bra i en roll.

 

 

 

 

 

En bra torsdag blev det och nu taggar jag för helgen, hoppas att den blir som jag har tänkt mig och lite bättre!

Moa

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

comeonbaby.blogg.se

hey kära vänner! come on till bloggen om vårt liv, vi är två tjejer båda födda på jorden. Älska oss som vi är så kan vi ge lite kärlek tillbaka sen, puss moa och alma

RSS 2.0