Justin 20 år

Idag är det Justin Biebers födelsedag, han fyller 20 år. 
Det var 2009 han släppte sin första singel, one time.
Från det har han släppt så många fler låtar, låtit håret växa och klippas, fyllt sin kropp med tatueringar, fått tjejer och förlorat dem och gjort annat asbra eller skitdåligt.
På fem år har han fått fler fans och haters än någon kunnat drömma om. Många av den har funnits där enda från början, andra har börjat tycka om honom senare eller dissar honom med tiden. 




Man har hört och sett så mycket om Justin så att man inte vet vad som är sant eller bullshit längre. Det är klart att media förvränger bilden av honom, annars kanske det inte alltid skulle få folk att bli intresserade. Men media gör mer eller mindre så mot alla som är kända. Och i dagens samhälle med internet så är det inte särskilt svårt att göra så. 
Men om man tänker efter, hur mycket förvränger du inte dig själv ibland? Hittar på, lägger till eller tar bort delar av sanningen när du berättar något för någon. Nästan allt går att förändra och försköna nu för tiden, det är ju skitlätt att snygga till dig själv genom att bara lägga till ett filter på en bild.
Det är därför så himla lätt att skapa sin egen uppfattning om något och döma någon efter det.
Jag vet inte ens vad Justin har gjort oså men han hamnade ju faktiskt i fängelse. Även om jag tycker om honom så vill jag inte att han ska särbehandlas på något sätt när det gäller något sådant, alla ska kunna ha samma chanser och möjligheter.


Men jag vet att Justin och hans musik har hjälpt många, och fått den att känna sig bättre. Så oavsett vad som har hänt runt omkring är ju det asbra. 

Första gångerna jag hörde Justin sjunga tyckte jag att låtarna var töntiga men ju mer jag lyssnade tyckte jag om dom och honom. Jag har lyssnat på hans låtar hundratals gånger när jag har varit ledsen eller glad och hehe gråtit när jag lyssnat eller kollat på musikvideorna.
När hans konsertbiljetter till Globen tänkte jag inte ens på det men sen när han skulle ha en extrakonsert blev jag nästan desperat. Vi satt med  typ sju datorer och försökte få biljetter, Alma, Alva och jag typ hypade på skoltoan. Vi fick våra biljetter för ganska för mycket pengar men whatever. 
När vi skulle gå in till Globen hade jag dödskramp för att vi skulle komma in men jävlar vad vi gjorde det. Och hur mycket grät jag inte när jag såg honom nere på scenen och jag skrek och sjöng högt och falskt utan att bry mig ett piss om att jag stog längst bak med dom trötta ljudkänsliga tanterna. 



Så till Justin vill jag säga samma sak som han säger i början av "hold tight"; happy birthday!

Moa💗



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

comeonbaby.blogg.se

hey kära vänner! come on till bloggen om vårt liv, vi är två tjejer båda födda på jorden. Älska oss som vi är så kan vi ge lite kärlek tillbaka sen, puss moa och alma

RSS 2.0